Onko sanalle "puutunut" synonyymiä? Jos vaikka käsi on puutunut voiko sen ilmaista toisinkin?

Kysytty

Onko sanalle "puutunut" synonyymiä? Jos vaikka käsi on puutunut voiko sen ilmaista toisinkin?

Vastaus

Vastattu

Kielitoimiston sanakirja kertoo verbin puutua tarkoittavan samaa kuin muuttua puuksipuumaiseksi tai turtua, lamaantuakuoleutuatulla tunnottomaksi. Käden puutumisen voisi ilmaista toisin esimerkiksi sanomalla että käsi on turtunut tai turta, tai että kädestä on mennyt tunto; käsi on tunnoton.

Kielitoimiston sanakirja: puutua