Kyse on Siionin virrestä 238, Lina Sandell-Bergin ‘Bred dina vida vingar O Jesu, över mig’ joka näyttää olevan käännetty ‘Mua siipeis suojaan kätke, oi Jeesus,…

Kysytty

Kyse on Siionin virrestä 238, Lina Sandell-Bergin ‘Bred dina vida vingar O Jesu, över mig’ joka näyttää olevan käännetty ‘Mua siipeis suojaan kätke, oi Jeesus, Herrani’. Vaan kun lapsuudestani muistan sellaisen tekstin kuin ‘Suojaavat siipes, Jeesus, mun päällein levitä. Murheeni, ilon XXX XXX, hiljaiseks tyynnytä’ ja enempää en muista. Näitä sanoja en löydä yhtään mistään vaikka mistä etsin. Olenkohan keksinyt ne omasta päästäni?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseisen kappaleen nimi on "Suojaavat siipes, Jeesus" ja sen sanat alkavat "Suojaavat siipes, Jeesus, mun päälleni levitä...".

Koko laulu ja sen sanat löytyvät julkaisusta:
Laulava nuoriso : 51 laulua sopraano- ja alttoäänille/ toim. Pekka Perko, Tapani Tirilä, Jouko Törmälä (Hki, 2002)

Pääkaupunkiseudun kirjastoissa sitä on saatavina tällä hetkellä Itäkeskuksen ja Kauniaisten kirjastoissa.