Mitä tarkoittaa sana karpaasi? Enkä tarkoita nyt Jari Isometsää...

Kysytty

mitä tarkoittaa sana karpaasi?
Enkä tarkoita nyt Jari Isometsää...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Veli Valpolan Suuri sivistyssanakirja (WSOY 2000) antaa karpaasi-sanalle kaksi merkitystä.
Karpaasi viittaa sanaan karbaasi, mikä tarkoittaa hihnoista punottua ruoskaa, ratsupiiskaa tai patukkaa.
Toiseksi karpaasi tarkoittaa sitkeää, rohkeaa miestä, kovaa jätkää.

44 ääntä

Kommentit

Karbas on pienehkö kalastusalus Vienan merellä.