Otsikko
Onko Rölli erisnimi vai voiko rölli-sanalla kuvata röllejä lajina?

Kysytty

Hei,

Onko Rölli erisnimi vai voiko rölli-sanalla kuvata röllejä lajina?

Vastaus

Vastattu

Hahmon esittäjän Allu Tuppuraisen mukaan Rölli ei ole peikko vaan edustaa röllien lajia. Rölliä voi siis käyttää sekä erisnimenä että lajinnimenä. Muodossa "rölli" sana tarkoittaa lajia, kun taas "Rölli" on erään tietyn röllin nimi.

Lisäksi "röllit" on eräs kasvisuku.