Onko Pietarissa toiminut 1800-luvulla toiminut joku ammatillinen oppilaitos, joka on nimetty Tsaari Nikolain? mukaan. Miten/mistä löytäisin tietoja tästä…

Kysytty

Onko Pietarissa toiminut 1800-luvulla toiminut joku ammatillinen oppilaitos, joka on nimetty Tsaari Nikolain? mukaan.
Miten/mistä löytäisin tietoja tästä koulusta?

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla Nikolain ratsuväkiopisto (ven. Николаевское кавалерийское училище, käännetty myös Nikolain ratsuväenopisto tai Nikolajevskin ratsuväkiopisto). Opistossa on opiskellut muun muassa Gustaf Mannerheim. En kuitenkaan onnistunut löytämään siitä kovin paljon tietoa suomeksi. Mikäli osaat venäjää, verkosta löytyy enemmän lähteitä. Finnasta löytyy yksi opistoon liittyvä kirja kirja ja joitain valokuvia.

Lähteet

Mannerheim-museo - Mannerheimin venäläiset rykmentit

nikolain ratsuväkiopisto | Hakutulokset | Finna.fi

Николаевское кавалерийское училище — Википедия (wikipedia.org)