Kuvat venäläisistä liikennemerkeistä. Etsin etenkin merkkejä "pysäköimisalue", "levähdysalue" jne. Eli tienvarsien levähdyspaikkojen viittoja.

Kysytty

Kuvat venäläisistä liikennemerkeistä. Etsin etenkin merkkejä "pysäköimisalue", "levähdysalue" jne. Eli tienvarsien levähdyspaikkojen viittoja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Venäjän liikennemerkit kuvineen, liikennesäännöt ja liikennemerkkien kuvaukset löytyvät sivulta http://vase.ru/pdd/

Joitakin Neuvostoliiton tieliikenteessä käytettäviä merkkejä löytyy karttakirjoista
- Russia (Euro Road Atlas, 1996 sisälsi merkit koskien liikennerajoituksia, nähtävyyksiä ja suljetut alueet.
- Avtomobilist v Sankt-Peterburg, 1993 sisälsi myös muutaman merkin venäjänkielisin tekstein.

Lisätietoja saadaksesi voit ottaa yhteyden Autoliittoon, automatkailuosastolle, puhelin 09-7258 4460, sähköpostiosoite autoliitto@autoliitto.fi tai Autoliiton ulkomainen sisarjärjestö Valko-Venäjällä:
Belorussian Club of General Assistance and Automobile Service, puh (375 172) 23 10 55, 22 30 893 tai Venäjän liikenneministeriöön. Tai Suomi-Venäjä-seuran Venäjä-infon puoleen http://www.venajaseura.com/etusivu.html . Heidän tietopalvelustaan kertovilla sivuilla luvattiin antaa vastaus jokaiseen esitettyyn kysymykseen.