Onko Pietarin asuntomarkkinoita käsittelevää kirjaa julkaistu?

Kysytty

Onko Pietarin asuntomarkkinoita käsittelevää kirjaa julkaistu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastotietokannoista kannattaa hakea aiheesta esimerkiksi sanoilla pietari ja asuntotuotanto; pietari ja asuntomarkkinat. Aihe on sellainen, että siitä ei yleisistä kirjastoista paljon löydy. Aineisto on pääsiassa tieteellisissä kirjastoissa. Niistä sitä voi kyllä kaukolainata.

Tässä joitain kenties hyödyllisiä kirjoja ja artikkeleita.

Kymenlaakson kirjastoissa (Kyyti):

Larjavaara: Asuntojen yksityistäminen Pietarissa. Ympäristöministeriö, asunto- ja rakennusosasto. 1997

Larjavaara: Asuntojen hallinnon muutos Venäjällä. Ympäristöministeriö, asunto- ja rakennusosasto. 1998

Yliopiston kirjastoissa:

Majamäki: Asumisen ja asuntomarkkinoiden kehitys transitokauden Pietarissa. Pro-gradu -työ, Helsingin yliopisto, 2007

Development of St. Petersburg by business sectors. Kera, 1997.

Laakkonen: Pientalorakentamisen kysyntäennuste Baltian maissa ja Pietarin alueella. Pro gradu -työ : Joensuun yliopisto, 1996

Puolivalmiista valmiiseen kotiin - uudet asunnot Venäjällä. Kauppa- ja teollisuusministeriö, 2006.

Country profiles on the housing sector : Russian Federation. United Nations, 2004

Syrjänen: Asuntorahoituksen kehittäminen Venäjällä. Suomen ja Venäjän TT-yhteistyökomission rakennusalan työryhmä, 1997

Kannattaa myös hakea artikkeliviitetietokannoista Arto ja Aleksi, jotka ovat käytettävissä Kouvolan kirjaston tietokoneilta:

Maslennikov, Nikita: Jälkisosialistisen kaupungin lähiöt. Yhteiskuntasuunnittelu 1993 : 3, s. 31-35

Majamäki: Asuntotuotanto Pietarissa transitiokaudella = Bostadsproduktionen i St:t Petersburg under övergångsperioden. Kvartti 2007 : 1, s. 16-24.