Vanha satu hakusessa, mikä voisi olla kysymyksessä ? Sadun juonesta vain hajanaisia muistikuvia: Sadussa päähenkilöinä räätäli ja vanha susi. Susi tuli…

Kysytty

Vanha satu hakusessa, mikä voisi olla kysymyksessä ? Sadun juonesta vain hajanaisia muistikuvia: Sadussa päähenkilöinä räätäli ja vanha susi. Susi tuli ikkunasta räätälin taloon... Räätäli leikkasi saksilla suden hännän poikki...? Räätäli oli metsässä, sudet ajoivat häntä takaa ja räätäli kiipesi puuhun... Vanhin susi sanoi nuoremmille: tehkäämme pyramidi että yletymme räätäliin...
Muita muistikuvia ei juuri ole.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lähetimme kysymyksesi edelleen kirjastoammattilaisten valtakunnalliselle sähköpostilistalle ja eräs kollega arveli että kyseenomainen satu olisi yksi Alexander Afanasjevin kokoamia venäläisiä kansansatuja. Satua ei kuitenkaan löytynyt Taikasormuksesta (Gummerus, 1990) eikä Venäjän kansan salatuista saduista (Savukeidas, 2012). Muistaisikohan joku palvelumme käyttäjistä kyseistä satua?

0 ääntä

Kommentit