Mikä ja missä on satu ukosta ja akasta, jotka halusivat tervata kuun?

Kysytty

Mikä ja missä on satu ukosta ja akasta, jotka halusivat tervata kuun?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ukon ja akan kuumatka -sadussa kerrotaan, miksi ukko ja akka tahtoivat tervata kuun ja miten heidän sitten kävi. Satu löytyy kirjasta:
Timonen, Eija: Eläinten hovissa - tarinoita suomalaisten eläinten synnystä ja elämästä. SKS, 2000.
Kirjan kertomusten teemat on kerätty Suomalaisen kirjallisuuden seuran kansanrunousarkistosta ja aihetta käsittelevästä kirjallisuudesta.