Onko omalla vastuulla, jos on lainanut toiselle tietokonepeliä ja se on jäänyt koneeseen, kun kone on mennyt rikki?

Kysytty

Onko omalla vastuulla, jos on lainanut toiselle tietokonepeliä ja se on jäänyt koneeseen, kun kone on mennyt rikki?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-kirjastojen käyttösääntöjen mukaan kirjaston asiakas on aina vastuussa kortillaan lainatusta aineistosta. Alle 15-vuotiaan kortilla lainatusta aineistosta on vastuussa kortin takaaja. Eli jos tietokonepeli on lainattu sinun kortillasi, sinä olet vastuussa siitä, vaikka olisit lainannut sen edelleen kaverillesi.

Kadonnut tai vahingoittunut aineisto on korvattava, korvaushinnan saat tietää kirjastostasi. Voit toki sopia kaverisi kanssa, että hän maksaa sinulle kyseisen summan, jos hän on rikkonut lainaamasi pelin. Parasta on kuitenkin olla lainaamatta kirjaston aineistoa muille, jokainenhan voi vuorollaan lainata saman aineiston kirjastosta omalla kortillaan.