Asun ulkomailla ja lomailen lapseni kanssa Suomessa vanhempieni luona. Onko meidan mahdollista lainata kirjoja?

Kysytty

Asun ulkomailla ja lomailen lapseni kanssa Suomessa vanhempieni luona. Onko meidan mahdollista lainata kirjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomessa kunnankirjastot ovat kaikille avoimia ja lainaus on maksutonta. Voitte saada itsellenne ja/tai lapsellenne kirjastokortin menemällä lähimpään kirjastoon ja täyttämällä siellä lainaajan ilmoittautumislomakkeen. Tarvitsette mukaan kuvallisen henkilöllisyystodistuksen (tai esim. passin tai ajokortin), ja kirjastokortin saa käyttöön heti sen jälkeen. Laina-ajat ja lainausmäärät vaihtelevat kirjastokohtaisesti. Kannattaa kysyä lisää paikan päällä.