Otsikko
Onko olemassa tutkimuksia minkä merkkisille autoille annetaan eniten sakkoja tai liikennerikkomustuomioita?

Kysytty

Onko olemassa tutkimuksia minkä merkkisellä autolle annetaan eniten sakkkojatai liikennerikkomustuomioita.

Vastaus

Vastattu

Poliisihallituksella on tietoja liikennerikkomuksista automerkin mukaan. Mm. Yle ja Iltalehti ovat pyytäneet Poliisihallitukselta näitä tietoja uutisjuttuihinsa:

ParkkiPate taas juuri uutisoi omista tilastoistaan, joita se kerää eri automerkkien saamista pysäköintimaksuista: Sama automerkki valvontamaksujen 1. – sähköauton kuljettajilla pysäköintimaksu useimmiten maksamatta (ParkkiPate 18.9.2023).