Kuinka monta kirjastoautoa Suomessa on tällä hetkellä käytössä? Haluaisin tietää tarkan luvun. Kiitos avusta.

Kysytty

Moi,

Kuinka monta kirjastoautoa Suomessa on tällä hetkellä käytössä? Haluaisin tietää tarkan luvun.

Kiitos avusta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Opetus- ja kulttuuriministeriön kokoamien vuositilastojen mukaan Suomessa oli vuonna 2009 155 kirjastoautoa ( ja yksi vene). Vuoden 2010 tilastotietoja ei vielä ole käytettävissä. Ne on luvattu julkistaa 1.4.2011.

Kirjastoalan yleiseltä sivulta www.kirjastot.fi, voi käydä tarkistamassa uusimmat tilastotiedot. Hakemistosta löytyy sekä tilastot että erikseen kirjastoautot