Onko olemassa teosta, josta kävisi ilmi myydyimmät kirjat Suomessa vuosina 1980 - 1982?

Kysytty

Onko olemassa teosta, josta kävisi ilmi myydyimmät kirjat Suomessa vuosina 1980 - 1982?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastolehti on listannut vuosien ostetuimpia ja parhaat arvostelut saaneita kirjoja vuosien 1981-1983 ensimmäisissä numeroissaan. Lehteen tiedot on saatu suoraan kustantajilta. Lehtiä voi käydä lukemassa vaikkapa Jyväskylän kaupunginkirjaston lukusalissa kolmannessa kerroksessa.

Kirjakauppaliitosta
(http://www.kirjakauppaliitto.fi/?ID=71) kerrottiin, että kirjaa myydyimmistä kirjoista ei ole, mutta tilastoja on. Liiton sivujen kautta (Tilastotieoa) näkee luettelot vuosien 2001 - 2004 myydyimmistä kirjoista. Listat perustuvat Akateemisen kirjakaupan, Suomalaisen kirjakaupan ja Info-kirjakauppojen ilmoittamiin myyntilukuihin.

Näitä vuosia vanhemmat tilastot ovat Kirjakauppaliiton toimistossa Helsingissä. Valitettavasti liitto on lomalla ja avaa toimistonsa vasta 27. heinäkuuta. Sen jälkeen heiltä voi pyytää esim. kopiot tarvitsemiesi vuosien listoista.

Tässä liiton yhteystiedot:
Eerikinkatu 15-17 D 43
00100 Helsinki
Puh. (09) 6859 9112
Fax. (09) 6859 9119
toimisto@kirjakauppaliitto.fi