Onko olemassa kirjallisuutta koskien Yhdysvaltain pohjois- ja etelävaltioiden kulttuurillisista eroista?

Kysytty

Onko olemassa kirjallisuutta koskien Yhdysvaltain pohjois- ja etelävaltioiden kulttuurillisista eroista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavista kirjoista saattaisi olla sinulle jotain apua:

Kero, Reino: Uuden maailman jättiläinen. Yhdysvaltain historia. (Luku Yhdysvaltojen kulttuurista); Tamminen, Seppo: Kulttuurisukellus - kohteena Yhdysvallat; Häikiö Martti: Amerikan ihmeitä (Luku New Orleans ja etelävaltioiden erilaisuus); Haarla, Pekka: Yhdysvallat. Taustatietoa maasta, valtiosta ja taloudesta; Winter, Jane Kohen: Culture shock! USA - the south.

Näiden kirjojen saatavuuden voit tarkistaa osoitteesta www.helmet.fi .

Kirjastojen käsikirjastoissa on myös erilaisia hakuteoksia, tietosanakirjoja. Esim. musiikin eri lajeista, jazz, blues jne. voit hakea tietoa musiikin hakuteoksista. Otavan Suuri Ensyklopedia -kirjasarjan (ainakin v. -81)Yhdysvaltoja koskevassa osassa on muutaman sivun artikkeli Yhdysvaltojen kulttuurista ja kulttuurialueista.