Onko olemassa kirjaa missä on vain raamatullisia niin naisten kuin miesten nimiä?

Kysytty

Onko olemassa kirjaa missä on vain raamatullisia niin naisten kuin miesten nimiä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti ei löydy yhtä kirjaa, jossa olisi pelkästään raamatullisia nimiä. "Iso Raamatun tietosanakirja" sisältää mm. Raamatussa esiintyvien etunimien selityksiä. Moniosainen sarja on kuitenkin työläs selata läpi ja on yleensä vain kirjaston käsikirjastossa luettavana. Pentti Lempiäisen "Suuressa etunimikirjassa" on myös raamatullisia nimiä. Ortodoksisia nimiä on kirjassa "Nimi ja usko" Kannattaa käydä katsomassa myös Kysy kirjastonhoitajalta -tietopalvelun arkistosta osoitteessa http://www.kirjastot.fi/tietopalvelu/arkisto.aspx
Etsi arkistosta kirjoittamalla hakupalkkiin nimet* raamat* ja paina Hae -kohtaa. Iso Raamatun tietosanakirja 1-10. Vantaa: Raamatun tietokirja, 1989-1992, Lempiäinen, Pentti: Suuri etunimikirja. Porvoo, 1999, Nimi ja usko: ortodoksinen ristimänimiopas, toim. A. Kasanko. Kuopio,1952