Onko minun mahdollista saada kirjastokorttia kaupungista, jossa en ole kirjoilla? Viettäessäni lomaa toisessa kaupungissa tuleeko minun antaa osoitteeksi…

Kysytty

Onko minun mahdollista saada kirjastokorttia kaupungista, jossa en ole kirjoilla? Viettäessäni lomaa toisessa kaupungissa tuleeko minun antaa osoitteeksi virallinen osoitteeni, vai osoite, jossa kyseisessä kaupungissa asun epävirallisesti?

Vastaus

Vastattu

Yleensä kirjastokortin myöntämisen ehtona on vain Suomessa oleva osoite, Näin esim. mökkiläinen voi saada kortin myös mökkipaikkakuntansa kirjastoon. Kannattaa kuitenkin varmistaa asia, samoin kuin se, mikä osoite korttiin kirjataan, siitä kirjastosta, mistä kortin haluaa.