Otsikko
Onko miniläppärin akulle haittaa jos pitää johdon seinässä aina ?

Kysytty

Onko miniläppärin akulle haittaa jos pitää johdon seinässä aina ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Windowsin tukisivuilta löysin seuraavan ohjeen: Käytä akkua, jotta se pysyy kunnossa. Älä käytä tietokonettasi jatkuvasti verkkovirralla. Kannettavan tietokoneen akun kannattaa antaa tyhjentyä kerran kuussa, minkä jälkeen se ladataan jälleen täyteen. Älä myöskään lataa akkua ennen kuin se on tyhjä. Laitevalmistajilla saattaa olla muita ohjeita, jotka varmaankin löytyvät laitteen käyttöohjeista.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Yllä mainittu ohje on siis sitä varten, jos konetta haluaa käyttää myös pelkän akun varassa. Jos tarkoituksenasi on aina käyttää konetta vain johdon päässä, sillä ei ole merkitystä vaikka kone onkin koko ajan kiinni verkkovirrassa. Voit myös säästää akkuasi sillä, että otat sen yksinkertaisesti pois koneesta (jos se on kyseisessä mallissa mahdollista). Useimmat läppärit toimivat ilman akkuakin verkkovirrassa.