Minulla on ollut, muutamia vuosia takaperin Helmetin kirjastokortti. Nyt en löydä sitä, ja minun tarvitsisi lainata kirjoja. Joten mikä on se kaikkein…

Kysytty

Hei!

Minulla on ollut, muutamia vuosia takaperin Helmetin kirjastokortti. Nyt en löydä sitä, ja minun tarvitsisi lainata kirjoja. Joten mikä on se kaikkein yksinkertaisin tapa saada kortti uudestaan käyttöön? Ja että korttia ei ole käytetty väärin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Käy missä tahansa HelMet-kirjastossa ja ota voimassa oleva henkilötodistus, passi, ajokortti tai kuvallinen Kela-kortti mukaan. Saat uuden kortin odottaessa. Kirjastossa tarkistetaan, ovatko tietosi vielä rekisterissä. Mikäli ovat, uusi kortti maksaa kolme euroa. Muussa tapauksessa saat kortin ilmaiseksi, ikään kuin uutena asiakkaana.

HelMet-palvelusivustolla, kohdassa Löydä kirjastosi, on pudotusvalikko, josta löydät kaikkien HelMet-kirjastojen yhteystiedot.

http://www.helmet.fi/fi-FI
http://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Kirjastokortti_j…

1 ääntä

Kommentit

Jos kortti katoaa uudestaan jostakin syystä kannattaa tehdä ilmoitus joko käymällä lähimmässä kirjastossa tai soittamalla aukiolevaan Helmet-kirjastoon. Mikäli huomaat kortin hävinneen kirjastojen aukioloaikojen ulkopuolella, voit soittaa numeroon (09) 310 85309 . Et ole vastuussa siitä aineistosta, joka on lainattu kadonneella kortilla sen jälkeen kun ilmoitus kortin katoamisesta on tehty.

Usein kadonnut kortti löytyy kirjastosta, jossa virkailijat ovat ottaneet sen talteen esimerkiksi lainausautomaattiin jäädessä. Tällöin korttia säilytetään 3kk kirjastossa, jonka jälkeen se tuhotaan.

Kadonneeksi ilmoitettu kirjastokortti, jota ei löydy kirjastosta, poistetaan käytöstä. Uusi kirjastokortti on maksullinen.