Olen hukannut kirjastokorttini. Onko minulla mahdollisuus saada uusi maksutta? Muistan kortin numeron.

Kysytty

Hei, olen hukannut kirjastokorttini. Onko minulla mahdollisuus saada uusi maksutta? Muistan kortin numeron.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Uusi kirjastokortti on maksullinen. Lasten kortti maksaa kaksi euroa ja aikuisten kortti kolme euroa. Voit pyytää uuden kortin mistä tahansa HelMet-kirjastosta ja sinulla pitää olla tuolloin mukanasi henkilöllisyystodistus. Jos olet alle 15-vuotias, saat uuden kortin tuomalla kirjastoon takaajan täyttämän ilmoittautumislomakkeen, joka löytyy allaolevasta linkistä.

Joka tapauksessa sinun on syytä välittömästi ilmoittaa korttisi kadonneeksi, jottei kukaan muu voi käyttää sitä väärin.

http://www.lib.hel.fi/fi-FI/kirjastokortti/