Onko mahdollista lukea verkkokirjoja ulkomailta? Vietän vaihto-opiskelujaksoa Ranskassa, mutta kirjastokorttini taitaa olla Suomessa. En siis muista kortin…

Kysytty

Hei!

Onko mahdollista lukea verkkokirjoja ulkomailta? Vietän vaihto-opiskelujaksoa Ranskassa, mutta kirjastokorttini taitaa olla Suomessa. En siis muista kortin numerosarjaa, mutta muistan salasanan. Kysynkin, onko minun mahdollista saada tietooni kirjastokortin numero, jotta pystyisin mahdollisesti lainaamaan verkkojulkaisuja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastojen tarjoamia sähkökirjoja on kyllä mahdollista lukea ulkomaila, lukeminen vain edellyttää kirjastokortin tunnusta ja siihen liittyvää pin-koodia. Jos sinulla ei ole kirjastokorttia mukanasi etkä muista sen numeroa ulkoa et voi saada numeroa tietoosi. Kirjastokortin tunnuksen kerromme sinulle vain, kun tulet henkilöllisyystodistuksen kanssa kirjastoon (mihin tahansa Helmet-kirjastoon) paikan päälle.