Otsikko
Onko koko Kalevala käännetty englanniksi? Koska se on käännetty ja kuka sen on kääntänyt?

Kysytty

Onko koko Kalevala käännetty englanniksi? Koska se on käännetty ja kuka sen on kääntänyt?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kalevala on käännetty ensi kerran englanniksi vuonna 1907. Se julkaistiin kirjasarjassa Everyman`s Library. Kääntäjä oli William Forsell Kirby ja kustantaja J.M. Dent & Co ja E.P. Dutton & Co.
Mahtavasta eepoksestamme on olemassa useita käännösversioita mm. Oxford University Pressin pokkariversio, 1989. Sen kääntäjä on Keith Bosley. Myös OTAVA on julkaissut Kalevalan englanniksi vuonna 1988. Sen on kääntänyt Eino Friberg ja kuvittanut Björn Landström.