Onko kirjastokortin haltijan kuoltua omaisen palautettava kortti johonkin kirjastoon vai voiko kortin tuhota tai säilyttää muistona?

Kysytty

Onko kirjastokortin haltijan kuoltua omaisen palautettava kortti johonkin kirjastoon vai voiko kortin tuhota tai säilyttää muistona?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voit halutessasi hävittää Helmet-kirjastokortin tai säilyttää sen muistona. Ilmoita kuitenkin ennen sitä kortin haltijan kuolemasta kirjastoon, jossa varmistetaan, ettei kortille ole jäänyt lainoja tai muuta selvitettävää. Tämän jälkeen kortti poistetaan käytöstä.