Otsikko
Kirjastokorttini on ns. vanhanmallinen. Tarvitsen siis uudenmallisen kirjastokortin. Olen tälläkin hetkellä ulkomailla, joten uuden kortinnouto kirjastosta ei…

Kysytty

Hei,

Kirjastokorttini on ns. vanhanmallinen. Tarvitsen siis uudenmallisen kirjastokortin. Olen tälläkin hetkellä ulkomailla, joten uuden kortinnouto kirjastosta ei nyt onnistu. Tulen ensi viikolla keskiviikkona Suomeen ja voisin noutaa uuden kortin kirjastosta. Probleema on nyt vielä se, että aloitin avoimessa yliopistossa verkko-opiskelut ja tarvitsisin kirjoja, mutta en pääse niitä tilaamaan/varaamaan netin kautta. MIten homma hoituisi näppärästi?. Kirjat ovat kovin kysyttyjä ja tarvitsen niitä opiskelussani. Ja kun tsekkasin teidän systeemistänne näitä kirjoja, on viikon viive niiden varaamisessa varmasti jo kriittinen kirjojen saamiseksi itselleni.. kiitos paljon

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoitatko Helmet-kirjastojen korttia? Jos korttisi on voimassaoleva ruskeavalkoinen vanha kirjastokortti, ja sinulla on muistissasi kortin tunnusluku eli pin-koodi, se on edelleen käyttökelpoinen, ja voit tehdä varauksesi Helmet-verkkokirjaston kautta:

http://www.helmet.fi/fi-FI

Jos sinulla on voimassaoleva kortti, mutta tunnusluku on unohtunut, voit lähettää sähköpostitse kirjastokorttisi numeron, niin voimme tehdä varaukset puolestasi.

Ilman korttia varaaminen ei ikävä kyllä onnistu. Voisitko siinä tapauksessa pyytää esim. kortin omistavaa ystävääsi tekemään varaukset itselleen? Jos kirjat ovat hyllyssä jossakin kirjastossa, voit myös soittaa tähän kirjastoon ja pyytää varaamaan kirjat hyllyyn itsellesi kolmeksi päiväksi. Kirjat on tässä tapauksessa haettava tästä samasta kirjastosta.