Yritin varata 2 kirjaa suoraan teidän sivuilta ja HY:n nellin kautta mutta ei onnistunut; jäörjestelemä kysyi kirjastotunnusta. Oletin, että se on…

Kysytty

yritin varata 2 kirjaa suoraan teidän sivuilta ja HY:n nellin kautta mutta ei onnistunut; jäörjestelemä kysyi kirjastotunnusta. Oletin, että se on kirjastokortin numero, syötin sen mutta sen jälkeen piti vielä tietää salasana!! Mikä sellainen on. Yritin hakea omista tiedoista ja vaihtaa sen jos minulla ellainen on mutta salasanasta ei ole verkossa mitään rtietoja, mikse. Yritin HY:n kauttakin > helka > mutta se kysyi taas tunnusta ja salasanaa!! Helkassa tunnus on kirjastokortin numero ja salasana on sukunimi. Eikö olisi hyvä, että teillä olisi sama systeemi tai ainakin jotain tietoa mistä voi unohtuneen tai olemattoman salasanan saada???

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastoissa varaamiseen tarvitset kirjastokortin numeron lisäksi nelinumeroisen tunnusluvun eli PIN-koodin. Tunnusluvun saa käymällä kirjastossa. Ota mukaan kirjastokortti ja henkilötodistus.

Jos tiedoissasi on jo tunnusluku, mutta olet unohtanut sen, voit saada uuden kirjastosta tai jos meillä on tiedoissamme sähköpostiosoitteesi, myös Helmetin kautta Palauta tunnusluku -linkin kautta.

Lisää tietoa ja tarkempia ohjeita löydät täältä:

http://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Kirjastokortti_j…

Pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastoilla ja Helsingin yliopiston Helka-kirjastoilla on omat tietokantansa, joten niitä ei voi käyttää samoilla tunnuksilla ja salasanoilla.

Suomen eri kirjastojen yhteisestä tietokannasta olisi varmasti hyötynsä. Ehkäpä joskus tällaiseen päästään.