Onko Kansallisarkistossa Helsingin raastuvanoikeuden vanhoja, esimerkiksi 1940- ja 1960-luvulla käsiteltyjen rikosasioiden oikeudenkäyntipöytäkirjoja?…

Kysytty

Onko Kansallisarkistossa Helsingin raastuvanoikeuden vanhoja, esimerkiksi 1940- ja 1960-luvulla käsiteltyjen rikosasioiden oikeudenkäyntipöytäkirjoja? Riittääkö vaikkapa tapauksessa olleen vastaajan nimi tunnistetiedoksi siihen, että materiaali löytyy luettavaksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kansallisarkistosta kerrottiin, että heillä on rikos- ja riita-asioiden oikeudenkäyntipöytäkirjat vuoteen 1971. Niissä on käyttörajoituksena 60 vuoden salassapito, jolloin tarvitaan käyttölupa käräjäoikeudesta. Tarkempia tietoja saat Kansallisarkistosta. Yhteystiedot löytyvät alta:

https://www.arkisto.fi/fi/info/yhteystiedot