Olemme löytäneet v. 1881 syntyneen isoisäni käsin kirjoittamat yksityiskohtaisen tarkat ohjeet suntion tehtävistä ja toimista luovutetussa Karjalassa…

Kysytty

Olemme löytäneet v. 1881 syntyneen isoisäni käsin kirjoittamat yksityiskohtaisen tarkat ohjeet suntion tehtävistä ja toimista luovutetussa Karjalassa sijainneen Kurkijoen seurakunnassa . Ohjeita on 4 sivua. Mistä museosta tai arkistosta kannattaisi kysyä mahdollista kiinnostusta alkuperäiskappaleen säilyttämiseen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suosittelen yhteydenottoa Mikkelin maakunta-arkistoon (http://www.arkisto.fi/fi/arkistolaitos/maakunta-arkistot/mikkelin-maaku…), jonka vastuualueelle kuuluvat myös luovutetun Karjalan alueiden asiakirjat.

Heikki Poroila
HelMet-musiikkivarasto

1 ääntä

Kommentit

Kurkijoki-seura saattaisi olla myös kiinnostunut, joskin silloin tieto jää suppeammalle yhteisölle. Saattaisivat ilahtua kopiosta, jos alkuperäinen menisi Mikkeliin. Yhteystiedot löytyvät netistä seuran nimellä.