Onko John Donnen runoa A Valediction of the Book suomennettu? Jos on, mistä suomennoksen löytäisi? Tarvitsen siitä kahta viimeistä säettä: Of longitudes, what…

Kysytty

Onko John Donnen runoa A Valediction of the Book suomennettu? Jos on, mistä suomennoksen löytäisi? Tarvitsen siitä kahta viimeistä säettä:

Of longitudes, what other way have we,
But to mark when and where the dark eclipses be?
John Donne

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti näyttäisi vahvasti siltä, ettei kysymääsi runoa ole julkaistu suomeksi. Lahden kaupunginkirjaston runotietokannasta osoitteesta http://runotietokanta.kaupunginkirjasto.lahti.fi/fi-FI/AdvancedSearch.a… löytyy useita Donnen runoja, mutta kysymääsi ei ole niiden joukossa. Suomennosta ei tehty Viola-tietokannan mukaan laulun muotoonkaan, eikä sitä löytynyt muistakaan tutkimistani tietokannoista. On olemassa pieni mahdollisuus, että runo olisi voinut ilmestyä jossakin sellaisessa lehdessä tai pienpainatteessa, joita ei ole luetteloitu runotietokantaan tai muihin tietokantoihin, mutta todennäköisesti runoa ei ole julkaistu suomennettuna.