Missä Lassi Nummin runossa ovat sanat " Me olemme nyt tässä, keskipäivän kirkkaassa valossa"?

Kysytty

Missä Lassi Nummin runossa ovat sanat " Me olemme nyt tässä, keskipäivän kirkkaassa valossa"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsityt Lassi Nummin sanat ovat Helsingin yliopiston valtiotieteellisen tiedekunnan promootioon keväällä 1966 kirjoitetusta Arpakuviot-sikermästä, sen yhdeksännestä ja viimeisestä runosta Lehvät ja puu. Runo ja sikermä päättyvät näihin säkeisiin:

"Me olemme tässä, keskipäivän kirkkaassa valossa.
Me olemme juuri tässä
                                     nyt."

Lassi Nummi, Runot 1947-1977. Otava, 1978