Miten nämä otteet Paavo Haavikon runoista mahtavat kuulua suomeksi: Politik, att göra det möjliga tills det till slut blir omöjligt JA Stormakterna skriker, im…

Kysytty

Miten nämä otteet Paavo Haavikon runoista mahtavat kuulua suomeksi:

Politik, att göra det möjliga tills det
till slut blir omöjligt

JA

Stormakterna skriker, im smärtä, fjättrande
av sina vapen
Vapnen hindrar dem att föra krig.

Vastaus

Vastattu

Molemmat sitaatit ovat kirjasta Viisi sarjaa nopeasti virtaavasta elämästä (Arthouse, 1987), sarjasta II:

8.
Politiikka, mahdollisen tekemistä
     lopulta mahdottomaksi.

14.
Suurvallat huutavat, tuskasta, aseihinsa
                                    kahlehdittuina.
     Aseet estävät niitä käymästä sotaa.