Lassi Nummi kirjoitti runon, jossa oli jotakin tällaista: "Jossakin kimaltelee lapsuutesi virta/ omenankukat varisevat nuoruutesi vuorilla..." Näin tekstin…

Kysytty

Lassi Nummi kirjoitti runon, jossa oli jotakin tällaista: "Jossakin kimaltelee lapsuutesi virta/ omenankukat varisevat nuoruutesi vuorilla..."

Näin tekstin kuolinilmoituksessa ja ajattelin sen sopivan äidilleni sitten kun sen aika olisi. Nyt tarvitsen runoa, mutta tätä juuri en löydä.

Voitteko auttaa minua runon etsinnässä mainitsemalla esim. teoksen nimen, jossa ko. runo on painettuna?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimäsi runo "Jossakin" sisältyy Lassi Nummen runojen kokoelmaan "Runot 1947 - 1977" (Otava, 1978). Runo löytyy myös esimerkiksi kahdesta runoantologiasta: Tuula Simolan toimittamasta teoksesta "Äideistä parhain" (Otava, 1997) sekä Kai Sieversin toimittamasta kokoelmasta "Elämän kaari" (Otava, 1982).

Saat runon kokonaisuudessaan sähköpostiisi.

Lähteet:
https://www.vaskikirjastot.fi/web/arena/welcome
http://kirjasto.kuopio.fi
Äideistä parhain (toim. Tuula Simola, Otava, 1997)
Elämän kaari (toim. Kai Sievers, Otava, 1982)

3 ääntä

Kommentit

Luin radio-ohjelmassani YLE Elämän suola runon Ensin katoavat nimet, sitten kasvot ja en muista jatkoa vanhuuden saapumisesta Ohjelma tuli sarjana - mutta sen jälkeen olen ollut poissa Suomesta 25 vuotta ympäri maailmaa vain Australia puuttuu. Odotan innolla