Otsikko
Onko Hillen nimellä mitä alkuperä ja mitä mahtais tarkoittaa

Kysytty

Onko Hillen nimellä mitä alkuperä ja mitä mahtais tarkoittaa

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hille on Virossa suosittu muunnos nimestä Ille, Illi joiden oletetaan juontavan juurensa joko sanasta "ill" (karitsa) tai sanasta "illi" (kiltti, kulta). Virossa Hille esiintyy myös Hildan muunnoksena. Suomessa taas Hillevin muunoksena.

Tarkempaa tietoa etunimistä löytyy teoksista:

Vilkuna, Kustaa: Etunimet. Otava

Lempiäinen, Pentti: Suuri etunimikirja. Wsoy