Onko Espoon kirjaston omatoimikirjastoissa käyttösääntöjä ja mistä sellaiset voisi lukea? Kielletäänkö säännöissä toisten (tuntemattomien) ihmisten päästäminen…

Kysytty

Onko Espoon kirjaston omatoimikirjastoissa käyttösääntöjä ja mistä sellaiset voisi lukea? Kielletäänkö säännöissä toisten (tuntemattomien) ihmisten päästäminen sisään kun kirjautuu itse omalla kortillaan mennäkseen kirjastoon?

Käytän omatoimikirjastoa myös muualla (ei Helmet) ja siellä samalla oven avauksella saa päästää vain omat alaikäiset lapsensa. Yritin selvittää asiaa Espoon osalta, mutten löytänyt sääntöjä mistään (netistä, enkä kirjastosta fyysisesti). Haluaisin tietää miten omatoimikirjaston käyttö Espoossa velvoittaa minua näiltä osin, jotta voisin huoletta käyttää omatoimikirjastoa myös Espoossa.

Ovestakin on niin vaikea livahtaa nopeasti, kun siinä on automaattiavaus (Opinmäki). Esteettömyys on hyvä asia, mutta hirvittää aina ne sekunnit kun ovi on apposellaan, että joku kulkee siitä enkä pysty estämään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kiitos palautteestasi.
Meillä on Espoon yhteiset Omatoimiohjeet, mutta niiden siirtäminen Helmet-sivuille on jäänyt puolitiehen. Hoidan Asian kuntoon pikimmiten.

Ohjeet löytyvät silloin Info-välilehdeltä.

Kirjastossa ohjeita pitäisi olla asiakkaiden saatavilla paperisina.