Otsikko
Olisin sangen kiitollinen, jos voisitte kertoa, mitä runoja Gabriela Mistralilta on suomennettu ja ketkä ovat olleet niiden suomentajia. Jos on olemassa…

Kysytty

Hei!

Olisin sangen kiitollinen, jos voisitte kertoa, mitä runoja Gabriela Mistralilta on suomennettu ja ketkä ovat olleet niiden suomentajia. Jos on olemassa luettelo espanjannetusta suomenkielellä kirjoitetusta runoudesta, olisin siitäkin hyvin iloinen. Kysyn tätä sen takia, että minulla on erittäin läheinen chileläinen ystävä, jota Suomen kulttuuri kiinnostaa.

Mukavaa kesän jatkoa teille toivoen ja toivottaen

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varmaankin hyviä apuvälineitä tällaisia etsittäessä olisivat

http://runotietokanta.kaupunginkirjasto.lahti.fi/

ja

http://dbgw.finlit.fi/kaannokset/

Ylempi sisältää vain runoja ja haun voi suorittaa sekä tekijän että alkuperäkielen perusteella.

Jälkimmäisessä voi suorittaa haun valitsemalla alkukielen (suomi, ruotsi), käännöskielen (espanja) ja kaunokirjallisuuden genren (runot)avulla.