Onkohan Suomen kirjastoista saatavissa suomesta romaniaksi käännettyä runoutta?

Kysytty

Onkohan Suomen kirjastoista saatavissa suomesta romaniaksi käännettyä runoutta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainoa suomesta romaniaksi käännetty runoteos joka löytyi on Kanteletar. Runot ovat sekä suomeksi että romaniaksi. Kirja löytyy Helsingin kaupunginkirjastosta ja siitä voi tehdä kaukolainapyynnön oman kotikirjaston kautta. Seuraavassa kirjan tiedot: Kanteletar : culegere de rune traditionale finlandeze / alcatuita de Elias Lönnrot ; antologie, traducere si note de ion stavarus si Lauri Lindgren ; studiu introductiv de Senni Timonen. Turku : Universitatea din Turku, 1985

0 ääntä

Kommentit

Miksi kaikista mainituista nimistä vain Ion Stăvărușin nimi on kirjoitettu versaalilla? (en tarkoita diakriittisiä, vaan alkukirjaimia) SE ei ole sattumaa!