Otsikko
Olen varannut kirjoja kirjastoautoon, jossa usein poikani kanssa asioin. Nyt en pääsekään tulevana tiistaina paikalle töiden takia. Muut pysähdyspaikat ko…

Kysytty

Olen varannut kirjoja kirjastoautoon, jossa usein poikani kanssa asioin. Nyt en pääsekään tulevana tiistaina paikalle töiden takia. Muut pysähdyspaikat ko. ajankohdan ympärillä ovat myös hankalan matkan päässä. Varausaika päättyy jo seuraavana päivänä. Kysynkin voiko mieheni hakea varatut kirjat korttini ja mahdollisen valtakirjan tms. kanssa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Miehesi voi noutaa varauksesi sinun puolestasi. Lainaaminen onnistuu helpoiten niin, että hän lainaa varauksen omalle kortilleen. Se onnistuu ainoastaan asiakaspalvelutiskillä, ei automaatilla.

Jos haluat, että varatut kirjat lainataan sinun kortillesi, sinun on annettava hänelle mukaan valtakirja. Valtakirjasta täytyy käydä ilmi, kenelle lupa käyttää valtuuttajan kirjastokorttia on annettu.