Otsikko
Olen tainnut hukata kirjastokorttini. Miten tilaan uuden kortin? Haluaisin käydä huomenna lainaamassa kirjan Itäkeskuksen kirjastosta, onnistuukohan kortin…

Kysytty

Olen tainnut hukata kirjastokorttini. Miten tilaan uuden kortin? Haluaisin käydä huomenna lainaamassa kirjan Itäkeskuksen kirjastosta, onnistuukohan kortin saaminen niin pikaisesti?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Uuden Helmet-kortin saa ihan saman tien kirjastossa käydessä, kunhan mukanasi on kuvallinen henkilöllisyystodistus. Aikaa menee vain pieni hetki, kun kortin numero vaihdetaan järjestelmään ja yhteystietosi tarkistetaan. Uusi kortti maksaa 3 euroa.

Vanhan kortin voit sulkea jo nyt soittamalla mihin tahansa Helmet-kirjastoon, jottei sitä voisi käyttää väärin, mikäli kortti joutuu vääriin käsiin.

Helmet-kirjastojen yhteystiedot löytyvät osoitteesta http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut.