Otsikko
Olen suljetun, saneerauksessa olevan Töölön kirjaston asiakas. Valitettavasti minikirjastossa Korjaamolla ei voi tulostaa tietokoneelta. Voitteko sanoa, onko…

Kysytty

Olen suljetun, saneerauksessa olevan Töölön kirjaston asiakas. Valitettavasti minikirjastossa Korjaamolla ei voi tulostaa tietokoneelta. Voitteko sanoa, onko jossain Helsingin kirjastossa erityisen hyvä väritulostin, josta saisi tulostettua netin taidesivustoilta hyviä tulosteita?
(Töölön kirjaston tulosteet eivät olleet laadukkaita, vaan perustasoisia)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjastoissa tulostimet lienevät kaikki ihan perustasoa. Oman kokemukseni perusteella kenties hiukan tulostusta parempaa jälkeä voi saada kopiokoneella. Esimerkiksi Pasilan kirjastossa on mahdollista tulostaa kopiokoneella muistitikulla olevia tiedostoja. Pasilan kirjastossa on kahden kopiokoneen lisäksi myös kaksi tulostinta, joten luultavasti ainakin osa niistä tekee kelvollista jälkeä. On vaikea kuitenkaan sanoa, onko laatu riittävä sinun tarkoituksiisi, mutta voit tulla toki kokeilemaan.

Jos kirjaston tulostimien laatu ei riitä, suosittelisin kääntymään paino- tai tulostuspalvelua tarjoavien tai valokuvaliikkeiden puoleen.