Toimin Helsingin Väestönsuojelu museossa oppaana ja sain kinkkisen kysymyksen. Paljonko Suomen valtio on maksanut sotakorvauksia suomalaisille yhteensä? Tiedän…

Kysytty

Hei!
Toimin Helsingin Väestönsuojelu museossa oppaana ja sain kinkkisen kysymyksen. Paljonko Suomen valtio on maksanut sotakorvauksia suomalaisille yhteensä? Tiedän, että yksittäiset korvaukset käsiteltiin tapauskohtaisesti.
Kiitos avustasi

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei

tietoa Suomen maksamista sotakorvauksista Neuvostoliitolle löytyy, mutta ei suomalaisille maksetuista. Kehotan kääntymään kansallisarkiston puoleen.http://www.arkisto.fi/fi/arkistolaitos/kansallisarkisto/