Suomalainen kirjailija , kirjoittaa kesäasumisesta Unkarissa, kirjassa paljon reseptejä . Kuka on kirjailija? Osaatko suositella muita samantapaisia? Tai…

Kysytty

Suomalainen kirjailija , kirjoittaa kesäasumisesta Unkarissa, kirjassa paljon reseptejä . Kuka on kirjailija?
Osaatko suositella muita samantapaisia?
Tai matkakirjoja. Pidän esim. Kyllikki Villan hitaudesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty unkarilaiselämästä kirjoittava suomalainen lienee Maija Asunta-Johnston. Unkari-aiheisia kirjoja häneltä on julkaistu neljä: Punapukuisen naisen talo (2000), Onnellisen naisen vuosi (2002), Naiset eivät syö retiisejä (2003), Punainen jääkaappi : kuuntelijan keittiössä (2006).

Ulkomailla asuvien tai innokkaasti matkailevien suomalaisnaisten kirjaamista kokemuksista nauttivaa lukijaa saattaisivat kiinnostaa esimerkiksi seuraavat teokset. Ruokaohjeita ei, tosin, kaikista löydy - toisista sitten sitäkin enemmän:

Marika Burton, Ihana Irlantini : tarinoita ystävistä, rakkaudesta ja elämän ihmeellisyydestä uudessa kotimaassa
Ella Kanninen, Ellan Toscana : kyläelämää Italiassa
Ella Kanninen, Ella : kotona Italiassa
Pirkko Koskenkylä, Koti Provencessa
Outi Nyytäjä, Maailman laidalta : kertomuksia Bretagnesta
Reeta Paakkinen, Kotona Istanbulissa : tositarinoita Turkista
Helena Liikanen-Renger, Maman finlandaise : poskisuukkoja ja perhe-elämää Etelä-Ranskassa
Terhi Rannela, Kesyt kaipaavat, villit lentävät : matkapäiväkirjani sivuilta
Leena Rantanen, Avioliittoon ranskalaisittain ja muita kertomuksia Pariisista
Satu Rommi, Kahvia ja guruja eli, Kolme vuotta Intiassa
Satu Rämö, Islantilainen voittaa aina : elämää hurmaavien harhojen maassa
Riitta Saastamoinen, Hymyilevä kameli : elämää Saudi-Arabiassa
Merja Tuominen-Gialitaki, Koko kylän pidot : elämänmenoa kreetalaisittain
Hanna Tuuri, Irlantilainen aamiainen : kertomuksia vihreältä saarelta
Hanna Tuuri, Tuulen maa
Anneli Vainio, Kotini on linnani : elämää Etelä-Ranskassa
Anneli Vainio, Kastanjavuorten kylä : elämää Etelä-Ranskassa