Olen lueskellut paljon natseista, mm. SS-miehistä. Mutta nyt tekisi mieleni tietää jotain ihan tavallisista Saksan armeijan sotilaista, kun eivät varmaan…

Kysytty

Hei
Olen lueskellut paljon natseista, mm. SS-miehistä. Mutta nyt tekisi mieleni tietää jotain ihan tavallisista Saksan armeijan sotilaista, kun eivät varmaan kaikki olleet ns. pahoja. En vain ole löytänyt kirjoja aiheesta. Olisko teillä tietoa kirjoista missä kerrottaisiin tavallisten sotilaitten (sielunkin)elämästä, ajatuksista, arjesta sodan melskeessä. Saksaksi näitä varmaan olisi, mutta ich verstehe nicht :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eipä löydy varsinaisesti mitään tietoteosta suomeksi Saksan kansallissosialistisen armeijan rivisotilaista ja heidän taustoistaan.

Englanniksi löytyy kirja nimeltä Cartlidge, Cherese, Life of nazi soldier. 2001.

Kaunokirjallisia teoksia Saksan armeijan taisteluista toisessa maailmansodassa löytyy Porin kaupunginkirjaston osalta osoitteesta https://satakirjastot.finna.fi/

Haun voi tehdä esim. sanoilla toinen maailmansota Saksan armeija, https://satakirjastot.finna.fi/Search/Results?limit=0&dfApplied=1&lookf…