Olen etsinyt kirjallisuutta aiheesta: Mittarin kehittäminen (kyselylomake) ja sen ominaisuuksien testaaminen. Haen jonkinlaista perusteosta, löytyisikö…

Kysytty

Olen etsinyt kirjallisuutta aiheesta: Mittarin kehittäminen (kyselylomake) ja sen ominaisuuksien testaaminen.
Haen jonkinlaista perusteosta, löytyisikö psykologiasta tai kasvatustieteiden puolelta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin kasvatustieteen tutkimusmenetelmistä löytyy tietoa esimerkiksi seuraavista kirjoista:
Heikkilä, Tarja: Tilastollinen tutkimus (2001), Lehtovaara, Maija. "...ihan hyvä juttu": pedagoginen löytöretki kvantitatiivisten tutkimusmenetelmien opiskeluun ja opettamiseen (1997), Burns, Robert B.: Introduction to research methods (2000) ja Aaltola, Juhani & Valli, Raine: Ikkunoita tutkimusmetodeihin 1-2 (2001).
Osoitteessa http://borzoi.kirja.turku.fi/Intro?formid=form2&sesid=1017071592
voit selata Turun kaupunginkirjaston aineistotietokantaa. Voit käyttää hakusanoja kyselytutkimus, tutkimusmenetelmät, metodologia, kasvatustiede ja psykologia. Voit myös käyttää hakusanaa mittarit ja katsoa löytyykö sieltä sopivaa kirjallisuutta.