Mistä löytäisin tietoa opinnäytetyön tutkimusstrategioista?

Kysytty

Mistä löytäisin tietoa opinnäytetyön tutkimusstrategioista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tutkimustrategioista löytyy kattavasti tietoa mm. seuraavista kirjoista: Uusitalo, Hannu: Tiede, tutkimus ja tutkielma ; Soininen, Marjaana: Tieteellisen tutkimuksen perusteet ; Hirsjärvi, Sirkka: Tutki ja kirjoita ; Pihlaja, Juhani: Tutkielmaa tekemään sekä Yli-Luoma, Pentti: Ohjeita opinnäytetyön tekemiseen.
Lisäksi erilaisia apuneuvoja opinnäytetyön tekoon tarjoaa Hämeenlinnan kaupunginkirjaston tekemä Nuorten pakki -sivusto osoitteessa: http://www.htk.fi/kirjasto/paikpll.htm Sivulle on kerätty erilaisia apuneuvoja esitelmien, opinnäytteiden ja tutkielmien tekijöille. Vaikka sivu onkin nuorten sivu, on siellä myös vanhemmillekin tarpeellista tietoa. Vielä voi käydä Tampereen yliopiston sivulla http://www.uta.fi/laitokset/kirjasto/opetus/Graduopas/oppaat.html jossa on graduntekijän opas. Sielläkin on tietoa eri tutkimustrategioista.
Hakusanoina niin internetissä (esim. Google) kuin kirjastojen tietokannoissa kannattaa käyttää opinnäytteet ja tutkimusmenetelmät -sanoja.