Otsikko
Olemme kirjallisuuden saralle tekemässä erinäisiä projekteja ja haluaisimme saada tietoa eri kirjailijoihin liittyvistä oikeudenhaltijoista. Tekijänoikeudet on…

Kysytty

Hei

Olemme kirjallisuuden saralle tekemässä erinäisiä projekteja ja haluaisimme saada tietoa eri kirjailijoihin liittyvistä oikeudenhaltijoista. Tekijänoikeudet on meille suhteellisen selvänä ja ne löytyykin netistä helposti. Mutta onko jossain nähtävillä listaa oikeudenhaltijoista suomalaisiin kirjailijoihin?
Tämä tieto olisi meille tärkeää jotta emme tulisi rikkoneeksi mitään lakia projektissamme. Kiitos sinulle jo etukäteen nopeasta avustasi asiassani.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Netistä ei taida löytyä listaa kotimaisten kirjojen oikeudenhaltijoista. Näissä asioissa kannattaa olla yhteydessä Sanastoon, joka on kirjailijoiden ja kääntäjien valtakunnallinen tekijänoikeusjärjestö. Yhdistys edistää, valvoo ja hallinnoi kirjoittajien tekijänoikeuslakiin perustuvia oikeuksia. Yhdistyksen nettisivuilta löytyy lisätietoa käyttöoikeuksista.

Sanasto:
http://www.sanasto.fi/
http://www.sanasto.fi/yhteystiedot.asp