Otsikko
Oiva Paloheimon runo - runo päättyy näihin sanoihin: Huiniinkuin leijona kauhistui, tai jotain sinnepäin. On ilmeisesti aika vanha kirja?

Kysytty

Oiva Paloheimon runo - runo päättyy näihin sanoihin:
Huiniinkuin leijona kauhistui, tai jotain sinnepäin. On ilmeisesti aika vanha
kirja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Oiva Paloheimon runo Auttamaton Pekka, julkaistu v. 1935 kokoelmassa Vaeltava laulaja. Runo sisältyy mm. antologiaan Tämän runon haluaisin kuulla 2, sivulla 455 ja Keskikoulun lukukirja 1:een (WSOY 1969).