Noin 25 vuotta sitten Hesarin sunnuntaisivulle kirjoitti joku toimittaja pakinaa vähän kuin muistellen tapahtumia omasta lapsuudestaan. Monessa jutussa…

Kysytty

Noin 25 vuotta sitten Hesarin sunnuntaisivulle kirjoitti joku toimittaja pakinaa vähän kuin muistellen tapahtumia omasta lapsuudestaan. Monessa jutussa muistelun kohteena oli hänen setänsä tai enonsa, jolle etenkin heidän kesäpaikassaan tuntui sattuvan kaikenlaista. Kuka oli tämä kirjoittaja ja millä yleisotsikolla jutut julkaistiin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin Sanomien digiarkisto ei ylety enää 80-luvulle, joten emme voi sieltä etsiä. Tässä kuitenkin muutamia ehdotuksia pakinoitsijoista: Esa Kero tai Juha Tanttu. Myös Origo, Pii (Pirkko Kolbe) ja Sinikka Nopola saivat mainintoja. Yleisotsikosta ei ole tietoa. Jos mikään näistä nimistä ei kuulosta tutulta, voit kääntyä Helsingin Sanomien tietopalvelun puoleen.

Tämä puhuisi vahvasti Kolben puolesta. Hän toimi Hesarin pakinoitsijana 1967-1994 ja julkaisi pakinoitaan yleisotsikolla ”Piin pakinat”.
Hänen kesämökkinsä sijaitsi Sysmässä.
http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Toimittaja+Pirkko+Kolbe+on+kuollut…

0 ääntä

Kommentit

Hei!

Mielenkiintoinen kysymys, jonka välitin arkistopalveluillemme. Voipi tosin olla, että oikeaa vastausta ei ole löydettävissa. Kokeilin silti onneani ja vastaan, josko jotain löytyy.

Ystävällisin terveisin,
Ville Vihermaa
Tuottaja
HS.fi Kehitystiimi