Mistä löytyy Aapelin joulupakina tai muita hauskoja joulupakinoita?

Kysytty

Mistä löytyy Aapelin joulupakina tai muita hauskoja joulupakinoita?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aapelin joulupakinat Jouluraaha, Joulunviettoa pula-aikana, Hän lahjat antaa ja lahjat saa sekä Hermannin joulu löytyvät ainakin teoksesta Aapelin lukemattomat (1986). Aapelin valitut ilot – teoksessa (1972) on pakina Joulupukin poika.

Hauskoja joulupakinoita löytyy myös esimerkiksi pakinoitsija Ollin tuotannosta. Teos Mustapartainen mies herättää pahennusta (1921) sisältää pakinat Jouluaattona ja Joulumarkkinat.