Otsikko
Haluaisin löytää runon, joka alkaa "Pakkanen se piukkui, paukkui". Runon nimen oletin olevan "Pikku Jukan jouluyö". Mutta googlaamalla löytyi tällainen…

Kysytty

Haluaisin löytää runon, joka alkaa "Pakkanen se piukkui, paukkui". Runon nimen oletin olevan "Pikku Jukan jouluyö". Mutta
googlaamalla löytyi tällainen tieto:

Nimeke: Myllypojan seikkailut jouluyönä
Tekijä: Larin-Kyösti
Alkusanat: Pakkanen se piukkui, paukkui kerran

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on tosiaankin Larin Kyöstin runo "Myllypojan seikkailut jouluyönä" vuodelta 1922 ja se löytyy esimerkiksi runoantologiasta "Lapsuuden joulu : Kauneimmat joulun runot ja laulut" (koonneet Satu Marttila ja Juha Virkkunen, Kirjayhtymä, 1979).

2 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Hei, Saisinko myös tämän "Pikku Jukan jouluyö" runon sähköpostiin?