Nivalalainen kirjailija Åkerberg Siiri - mitä hänestä? Teos Päivien paljous lienee omaelämäkerrallinen? Kiitos

Kysytty

Nivalalainen kirjailija Åkerberg Siiri - mitä hänestä? Teos Päivien paljous lienee omaelämäkerrallinen? Kiitos

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Siiri Åkerbergiltä ilmestyneet teokset Huutolaistyttö (1964) ja Päivien paljous (1966) ovat molemmat omaelämäkerrallisia.

Teoksen Huutalaistyttö kustantaja on Keski-Pohjanmaan Kirjapaino ja Päivien paljous on omakustanne. Teoksessa Huutolaistyttö on Kustaa Vilkunan esipuhe, jossa Vilkuna kertoo teoksen noudattavan melko tarkasti kirjoittajansa elämänvaiheita ts. huutolaistytön tietä opettajaksi. Päivien paljous on jatkoteos Huutolaistytölle. Tämän teoksen alussa päähenkilö Elina menee naimisiin ja kuvaa elämää omassa kodissa.

Lisätietoja tekijästä ja hänen teoksistaan löytyy alueen kirjastojen ylläpitämästä Kirjastovirmasta http://www.kirjastovirma.net/ .