Etsin henkilötietojatietoja kirjailija Veikko Korhosesta (1888-1942), kirja-arvosteluja hänen teoksistaan, ylipäätään häntä koskevaa spesifinpää tietoa. Onko…

Kysytty

Etsin henkilötietojatietoja kirjailija Veikko Korhosesta (1888-1942),
kirja-arvosteluja hänen teoksistaan, ylipäätään häntä koskevaa spesifinpää tietoa. Onko sitä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Korhosen suppeat henkilötiedot, teosluettelo ja pieni listaus hänen teostensa arvosteluista löytyy teoksesta "Suomen kirjailijat 1809-1916" (Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, 1993). Huomattavasti laajempi selostus Korhosen elämästä ja tuotannosta on kuitenkin Raoul Palmgrenin kaksiosaisen teoksen "Joukkosydän" (WSOY, 1966) toisessa osassa. Siinä on juuri kaipaamaasi spesifimpää tietoa, joten suosittelen tutustumista Palmgrenin teokseen.